
Prezentaciju je otvorio izvršni direktor Sem Altman koji je naglasio da veštačka inteligencija pruža jedinstvenu priliku da se redefiniše uloga pretraživača i promeni dosadašnji način korišćenja interneta, prenosi TechCrunch.
Prema njegovim rečima, novi pretraživač Atlas je proizvod koji će dovesti do ukidanja zastarelih servisa nakon decenija dominacije na vebu.
Izazov za Google je ozbiljan, jer Altmanov model pretrage omogućava interaktivnu komunikaciju sa informacijama, što je teško ostvariti u Hromu.
Alat Chat-GPT, najpoznatiji proizvod firme OpenAI, trenutno koristi oko 800 miliona ljudi nedeljno, a očekuje se da će deo njih preći sa Google pretraživača Chrom na Atlas.
Gubitak tih korisnika nema neposredne troškove za Google, ali ograničava mogućnost kompanije da cilja oglase na korisnike ili da ih podstiče na google pretragu.
Atlas je trenutno u ranoj fazi razvoja i ne prikazuje reklame, ali je Open AI otvoren za oglašavanje u budućnosti. Novi pretraživač može da direktno prikuplja kontekst iz prozora korisnika, što predstavlja veoma vredne podatke za ciljano oglašavanje.