
Kompanija za onlajn prodaju Šejn planira da otvori svoje prve fizičke prodavnice u Francuskoj u novembru, što je izazvalo kritike u toj zemlji sa raznih nivoa.
Kineski brend brze mode, u skladu sa sporazumom sa vlasnikom robne kuće Société des Grands Magasins, kupuje prodavnice u robnoj kući BHV u centru Pariza i robnim kućama Galerije Lafajet u pet drugih francuskih gradova, preneo je Rojters.
Galerije Lafajet, koje su prodale svoje objekte i njima upravlja firma SGM pod istim imenom putem ugovora o franšizi, saopštile su da se protive ovom potezu, koji bi kršio ugovor o franšizi i planiraju da ga spreče.
S druge strane, predsednik SGM-a Frederik Merlen rekao je da će lansiranje kiineskog brenda privući mlađu klijentelu i uvećati ponudu.
I gradonačelnica Pariza An Idalgo je kritikovala ovaj potez, rekavši da je to suprotno širim ciljevima grada da promoviše "održivu lokalnu trgovinu", kao što je podrška lokalnim preduzećima i lokalno proizvedenoj robi.
"Veoma smo zabrinuti zbog odluke BHV-a da u novembru bude domaćin prve stalne prodavnice kompanije Šejn u Francuskoj“, navela je Idalgo.
Kineski Šejn, koji prodaje haljine od 12 evra i farmerke od 20 evra, suočava se sa pritiskom i drugih trgovaca, političara i regulatora u Francuskoj.
Tako su francuski poslanici podržali nacrt zakona kojim se reguliše brza moda, a koji bi, ako se sprovede, zabranio oglašavanje Šejnu.