
Nemački proizvođači automobila i dalje imaju problema sa plasiranjem proizvoda, srećom ne na svim tržištima podjednako
Globalna prodaja Folksvagenovih automobila usporila je u drugom kvartalu 2025. godine pošto su carine koje je uveo predsednik Sjedinjenih Američkih Država Donald Tramp počele da pogađaju evropske proizvođače, saopštila je danas kompanija iz Volfsburga.
U periodu od aprila do juna, Folksvagen Grupa je isporučila oko 2,3 miliona vozila, što predstavlja rast od samo 1,2% u odnosu na isti period prošle godine, prenosi Blumberg.
U Severnoj Americi prodaja je pala za 16,2% međugodišnje, dok je prethodno u prvom kvartalu 2025. godine, pre nego što su nove uvozne carine stupile na snagu, zabeležen rast od 4,4%.
Na kineskom tržištu je Folksvagen zabeležio ukupan rast prodaje od 2,8% na godišnjem nivou, ali je istovremeno njegova prodaja električnih vozila pala za skoro trećinu, što ukazuje na jaku konkurenciju lokalnih brendova kao što je BYD.
Problemi zbog novih carina i sve jače konkurencije pogađaju i druge kompanije iz evropske auto-industrije.
Mercedes-Benc je u ponedeljak saopštio da je njegova prodaja pala za 10% u drugom kvartalu 2025, takođe zbog manjih isporuka u SAD i Kinu.
BMW Grupa (BMW, Mini, Rols-Rojs), objavila je danas podatke o prodaji u prvoj polovini 2025. koji pokazuju da je rast prodaje u Evropi nadoknadio očekivani pad u Kini.
U prvih šest meseci BMW je isporučio 1,2 miliona vozila, što "samo" za 0,5% manje nego u istom periodu prošle godine. Drugi kvartal doneo je čak i blagi rast od 0,4% međugodišnje.
Prodaja u Kini je pala za 15,5% međugodišnje na oko 318.000 vozila, ali u Evropi je skočila za 8% na 498.000 automobila a u SAD za 2,7% na 193.000 vozila.
Rast prodaje u Americi je ostvaren uprkos novim carinama, koje BMW za sada ne prebacuje na kupce, prenosi nemački Viršaftsvohe.
Prodaja osnovnog brenda automobila, fabrike BMW pala je za 2,3% međugodišnje, ali prodaja vozila brenda Mini je skočila čak za 17% na skoro 134.000 vozila.
BMW Grupa je u šestomesečnom periodu isporučila 220.500 električnih vozila, što je za 16% više u odnosu na prošlu godinu i dvostruko više u poređenju sa rezultatima Mercedesa i Audija.
Evropski proizvođači sve više gube zamajac na američkom i kineskom tržištu, dok azijski rivali jačaju svoje pozicije, naročito u segmentu električnih vozila, dodaje njujorška agencija.