Ananas zajedno sa Alibabom i JD.com? Čadež u Pekingu razgovarao sa vodećim kineskim e-commerce kompanijama

BizSrbija
06. nov. 2025. 15:51
News
Ananas zajedno sa Alibabom i JD.com? Čadež u Pekingu razgovarao sa vodećim kineskim e-commerce kompanijama
Srpska delegacija u Pekingu, Foto: PKS/Jelena Grubor

Predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež razgovarao je danas u Pekingu sa predstavnicima kineskih tehnoloških giganata Alibaba Group i JD.com, koje spadaju među najveće e-trgovinske kompanije na svetu.

Sa korporacijama koje imaju milijarde korisnika i snažna globalna prisustva. ČAdež je razovarao o jačanju saradnje u oblasti prekogranične e-trgovine, logistike i digitalnih servisa, saopšteno je iz PKS.

Čadež, koji boravi u Kini povodom Foruma "Pojas i put", istakao je da je Srbija spremna da podrži razvoj digitalnog koridora između Kine i Evrope, koristeći prednosti svog geografskog položaja, moderne logističke infrastrukture i liberalnog trgovinskog režima.

Na sastancima, kojima su prisustvovali i Marko Carević, generalni direktor kompanije Ananas, Nikola Bogojević, direktor operacija za Aziju u kompaniji Transfera, i počasni predstavnik PKS u Kini Džoućun Vang, poseban fokus je bio na mogućnostima povezivanja kineskih platformi sa regionalnim tržištem Jugoistočne Evrope kroz Ananas platformu kao partnera za lokalizaciju i distribuciju robe, kao i na uvođenju Cainiao logističkih servisa i Alipay digitalnih plaćanja na srpsko tržište.

ČAdež u Pekingu Foto PKS Jelena Grubor 03.JPG
Foto: PKS/Jelena Grubor

Alibaba, osnovana 1999. godine, posluje u više od 190 zemalja i ostvaruje godišnji promet veći od 1.200 milijardi dolara kroz platforme poput AliExpress-a, Tmall-a i Taobao-a.

JD.com, osnovan 2004. godine, zapošljava više od 550.000 ljudi i upravlja jednom od najnaprednijih mreža pametne logistike u Kini, pokrivajući preko 99 odsto gradova i sve snažnije šireći prisustvo na tržištima Evrope i jugoistočne Azije.

Sa potpredsednikom kompanije JD.com Žangom Singom, potpredsednikom za odnose s javnošću Cao Đijangom i rukovodiocem razvoja poslovanja JD platforme za prekograničnu e-trgovinu Hejdi Juan, razgovarano je o mogućnostima strateškog partnerstva u razvoju regionalnog e-commerce centra i pametne logistike, koji bi povezao kineske kompanije sa tržištem Evropske unije.

Ovi razgovori deo su šireg napora da se srpske kompanije uključe u globalne lance e-trgovine, ali i da se privuku nova ulaganja u logističke i tehnološke zone u Srbiji.

Izvori:

Teme

Pratite nas na društvenim mrežama:

Budite u toku

Prijavite se za naš newsletter i primajte ekskluzivne poslovne vesti direktno u inbox

🔒 Vaši podaci su bezbedni. Nikada nećemo deliti vašu email adresu.