Čadež: Više od 100 B2B sastanaka srpskih kompanija već prvog dana CISCE u Pekingu

BizSrbija
17. jul. 2025. 20:30
News
Čadež: Više od 100 B2B sastanaka srpskih kompanija već prvog dana CISCE u Pekingu
Čadež sa predstavnikom Alibabe, Foto: PKS

Veliko interesovanje kineskih partnera za potencijalnu saradnju sa srpskim kompanijama. Posebno važni razvogori sa Alibabom o strateškom partnerstvu, kaže predsednik PKS Marko Čadež.

Već prvog dana nastupa Srbije i naših kompanija na 3. Kineskom međunarodnom sajmu lanaca dobavlјača (CISCE) u Pekingu, interesovanje za naš pavilјon je ogromno, a ostvareno je preko 100 B2B sastanaka srpskih i kineskih firmi.

Posebno je značajan sastanak sa potpredsednikom Alibaba klauda (Alibaba Cloud) Jangom Jiangbom na kojem se razgovaralo o strateškoj saradnji, izjavio je Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije.

"Razgovarali smo o razvoju klaud rešenja u Srbiji, kao i mogućnostima da Alibaba klaud, jedan od vodećih kineskih i svetskih tehnoloških giganata postavi infrastrukturu u Srbiji koja bi bila namenjene celoj Evropi. Alibaba klaud ozbilјno razmatra Srbiju kao lokaciju za infrastrukturu koja bi obuhvatala čitavo evropsko tržište“, rekao je predsednik PKS.

Ovoliki broj sastanaka i konkretni razgovori koji se vode već prvog dana govore koliko su odnosi dve zemlјe duboki i snažn, kažu iz PKS.

"Poseta napreduje iznad svih očekivanja, vidimo direktne rezultate Sporazuma o slobodnoj trgovini između Srbije i Kine”, izjavio je Čadež u direktnom uklјučenju u Jutarnji program Radio televizije Srbije.

Kako ističe, prisustvo Srbije i organizacija našeg pavilјona na ovom prestižnom sajmu, kao i sve intenzivniji ekonomski odnosi potvrda su odličnih političkih odnosa predsednika Vučića i Si Đinpinga. Kina Srbiju vidi, ne samo kao jedinstveno tržište, već kao logistički hab za celu Evropu, a Sporazum o slobodnoj trgovini otvara vrata velikom broju srpskih kompanija da izvoze na kinesko tržište, ocenio je Čadež.

Podseća da su naše kompanije koje predstavlјaju svoju ponudu na sajmu u Pekingu imale ili već imaju zakazane značajne sastanke sa vodećim kineskim partnerima.

Milšped, koji već posluje u Kini, razgovarao je sa Šandong grupom o zajedničkim investicijama i partnerstvu u Srbiji. Očekuju ih sastanci i sa kompanijom Volvo Cars, kao i kineskom železnicom.

Bambi ima 23 sastanka, uglavnom sa najvećim distributerima, što je korak ka prisustvu Bambijevih proizvoda širom kineskog tržišta.

Fiscal Solutions, specijalizovani za digitalnu fiskalizaciju, imaju sastanke sa Alibabom i Starbucks China.

Umbrella, kompanija koja se bavi digitalnim prognozama vremena, razgovara sa Exxon Mobil, Federal China Express i drugim velikim sistemima.

Marko Čadež
Foto: PKS

„Srpske kompanije u Kini sastaju se sa najvećim distributivnim lancima, platformama kao što je Meikedaown, i ulazimo u novu fazu saradnje – od izvoza prehrambenih proizvoda, preko mašinske i elektronske industrije, do IT i digitalnih usluga. Sve je spremno za dinamičan rast odnosa“, dodaje Čadež.

Osim sastanaka sa kineskim kompanijama, srpska delegacija ima sastanke i sa predstavnicima kineskih institucija sa carinom kako bi se ubrzale procedure za srpske proizvode i pobolјšali efekti Sporazuma o slobodnoj trgovini.

Sa Privrednom komorom Kine i Renom Hongbingom, predsednikom Kineskog saveta za promociju međunarodne trgovine imamo odlučnu saradnju, imamo podršku 24/7 a biće i potisan sporazum sa kompanijom o logističkoj i pravnoj podršci srpskim malim i srednjim preeduzećima.

Privredna komora Srbije i Razvojna agencija Srbije organizovale su zajednički nastup 12 srpskih kompanija, a promovisana su i vina četiri naše vinarije. Pavilјon Srbije, površine 300 kvadratnih metara, okupio je vodeće srpske kompanije iz oblasti informacionih tehnologija, logistike, prehrambene industrije, proizvodnje nameštaja i naprednih tehnoloških rešenja.

Sajam traje do 20. jula.

Izvori:

Teme

Pratite nas na društvenim mrežama: