
Onlajn učenje postaje deo svakodnevice u Srbiji, a posebno u manjim firmama, i tokom prethodne godine između 40% i 50% zaposlenih prošlo je neki vid usavršavanja, objavio je danas Infostud.
Zajedničko istraživanje Infostuda i forme za onlajn obuku Krojačeva škole, koje je sprovedeno u novembru ove godine, pokazuje da se kompanije i dalje u velikoj meri oslanjaju na interne obuke i treninge eksternih predavača, ali da onlajn učenje zauzima sve važnije mesto u razvoju zaposlenih.
Oko polovine manjih kompanija koristi eksterne onlajn kurseve, pre svega zbog fleksibilnosti i lakše organizacije, dok se taj udeo smanjuje kako organizacije rastu, navedeno je u saopštenju.
U većim sistemima češće se primenjuju formalizovani programi razvoja i kombinacija različitih oblika učenja, što odražava složeniju strukturu i veće timove.
Na pitanje koje oblasti razvoja smatraju prioritetnim, poslodavci najčešće izdvajaju komunikaciju i druge „meke veštine“ (soft skills), zatim tehnička znanja i veštine specifične za industriju, kao i prodaju i pregovaranje.
Među velikim kompanijama dodatno se ističe značaj liderstva i menadžmenta.
Učesnici istraživanja ukazuju na to da na tržištu i dalje nema dovoljno kvalitetnih i praktičnih programa iz oblasti AI i digitalnih veština, prodaje i komunikacije, kao ni naprednih menadžerskih znanja.
Posebno se ističe nedostatak tehničkih obuka prilagođenih konkretnim industrijama i realnim radnim situacijama, navodi se u saopštenju.
Pod industrijskim obukama najčešće se podrazumevaju treninzi vezani za proizvodnju, trgovinu, logistiku, IT i druge sektore u kojima su potrebna specifična, operativna znanja.
Kada je reč o digitalnim platformama za učenje, LMS platforme danas predstavljaju važan alat za upravljanje učenjem, ali istraživanje pokazuje da ih koristi oko trećine većih kompanija, dok su u manjim firmama i dalje znatno ređe zastupljene.
Iako se često podrazumeva da najveća ulaganja u razvoj dolaze iz velikih sistema, podaci pokazuju da male kompanije imaju značajan potencijal.
One brže uvode nove oblike učenja, češće koriste onlajn kurseve i lakše uključuju zaposlene u obuke, zbog jednostavnijih struktura i manjeg broja procedura.
Sa druge strane, velike kompanije pokazuju veću otvorenost ka testiranju novih platformi i razvoju složenijih programa, posebno u oblasti menadžmenta i liderstva, što ih čini važnim akterima u razvoju savremenih modela učenja, navedeno je u saopštenju.





















