
Posebno zabrinjava podatak, prema Republičkom zavodu za statistiku, da je čak 40% zaposlenih želelo da se usavršava, ali ih u tome sprečavaju porodične obaveze, radno vreme ili troškovi kurseva.
Ipak, situacija izgleda drugačije kada pogledamo poslodavce. Analiza kompanijskih profila na sajtu Poslovi Infostud pokazuje da čak 82% firmi ističe edukaciju i profesionalni razvoj kao benefit za svoje zaposlene.
To znači da je ulaganje u znanje među najčešćim pogodnostima koje poslodavci koriste kako bi privukli i zadržali kvalitetne kadrove, ispred timskih druženja ili čak privatnog zdravstvenog osiguranja.
Najviše se ističu srednje i velike kompanije koje zapošljavaju visoko kvalifikovane radnike, jer upravo kod njih edukacija i konferencije zauzimaju ključno mesto.
U toj tački se otvara prostor da onlajn kursevi postanu most između želje zaposlenih da se usavršavaju i spremnosti kompanija da im to omoguće.
Fleksibilnost učenja od kuće ili kancelarije, dostupnost na telefonu i niža cena u poređenju sa tradicionalnim edukacijama, direktno odgovaraju na najveće barijere koje zaposleni u Srbiji danas imaju.
Srbija trenutno zaostaje za evropskim prosekom kada je reč o individualnom onlajn učenju jer je u Evropskoj uniji 18% građana pohađalo neki onlajn kurs u 2024. godini, ali istovremeno kompanije šalju drugačiju poruku, da je znanje vrednost koja se sve više ceni i koja postaje važan deo „employer brendinga“.
Ako se ove dve strane spoje, želja zaposlenih i spremnost poslodavaca - onlajn edukacija može postati jedan od ključnih pokretača razvoja tržišta rada u narednim godinama.