
Novak Đoković, čovek koji je osvojio sve što se osvojiti može na teniskim terenima, odlučio je da osvoji i – vaše filmske večeri. Srpski as uložio je kapital u brend kokica Cob, što je kod mnogih izazvalo podignute obrve i pitanje: "Zašto baš kokice?"
Pa, odgovor je jednostavniji nego Novakov bekhend niz liniju. Dok se šampioni često okušavaju u visokotehnološkim start-apovima ili luksuznim restoranima, Nole je prepoznao jednu jednostavnu istinu – svi vole kokice. Od dece koja ih grizu za vreme crtaća, do odraslih koji ne mogu zamisliti bioskop bez te hrskave društvene ikone.
Đoković nije tu samo reklama, uobičajeni „ambasador brenda“, on je suosnivač i vodi seed-rundu investicija od 5 miliona dolara.
- Želeo sam da se pridružim brendu kao suosnivač, kao i da vodim seed rundu, kako bih drugim investitorima dao poverenje u našu viziju - izjavio je Đoković.
Đokovićeva investicija u kokice nije samo biznis potez – to je lifestyle statement. Radi se o brendu koji promoviše zdravije verzije omiljenog grickalica, od sirka a ne klasičnog kukuruza kokičara, što savršeno odgovara Novakovom opsesu zdravom ishranom. Čovek koji godinama izbegava gluten i traži perfekciju od svakog obroka našao je način da svoju filozofiju spakuje u vrećicu i proda je masama.
Tržište u procvatu
Američki tržište kokica je u punom procvatu. Tokom poslednjih pet godina, industrija je porasla za 31% i dostigla vrednost od 5,5 milijardi dolara sa prognozom IMARC Group da će do 2033 da bude 8,3 milijarde.
Pritom, potrošači traže zdravije alternative tradicionalnim snek opcijama, a kokice su postale idealan odgovor.
Evropa, tradicionalno skeptična prema američkim grickalicama, konačno je podlegla čarima pucketanja. Evropsko tržište kokica procenjuje se na preko 3,5 milijardi dolara, sa stopom rasta od 8-10% godišnje.
Velika Britanija predvodi konzumaciju, gde su kokice postale omiljeni bioskopski pratilac još pre decenije, ali sada Nemci, Francuzi i Španci brzo sustižu.
Interesantno, evropski potrošači preferiraju "gourmet" pristup – slane karamel varijante, kokice prelivene čokoladom, pa čak i verzije sa tartufima. Zdravstveni trendovi dodatno podstiču rast: kokice se sve više pozicioniraju kao "guilt-free" alternativa čipsevima, bogata vlaknima i relativno niskokaloričnim sastojcima, što ih čini savršenim za evropski mentalitet balansa između uživanja i brige o zdravlju.
Sport kao samo odskočna daska za biznis
Ovaj Đokovićev potez pokazuje kako moderna atletska elita razmišlja: ne samo o sportu, već o brendiranju, dugoročnim prihodima i životu posle karijere. Kokice nisu automobili ili satovi – one su dostupne, svakodnevne, nostalgične.
Đoković nije usamljen u svom poslovnom avanturizmu. LeBron James transformisao se u medijskog moćnika sa kompanijom SpringHill, koja proizvodi filmove i serije, dok je njegova investicija u Blaze Pizza lanac pretvorio u brzorastuću imperiju. Serena Williams kreirala je venture capital fond koji ulaže u start-apove osnivane od strane žena i manjina.
David Beckham nije samo fudbalska ikona – postao je vlasnik Inter Miami tima, privukavši Mesija u MLS ligu. Cristiano Ronaldo gradi hotelski imperij, a Magic Johnson je decenijama uzoran primer kako sportista postaje milioner van terena, investirajući u sve od bioskopa do Starbucksa. Moderna era zahteva da šampioni misle kao biznismeni – a kokice su, čini se, isto tako legitiman put do uspeha kao i sve drugo.





















