Napreduju radovi na Iriškom vencu: Jedna cev rekordnog tunela probijena, sprema se druga

BizSrbija
17. okt. 2025. 09:44
News
Napreduju radovi na Iriškom vencu: Jedna cev rekordnog tunela probijena, sprema se druga
Iriški tunel, Foto: Tanjug/ Vladimir Šporčić

Desna tunelska cev budućeg najdužeg tunela u Srbiji "Iriški venac" (oko 3,5 kilometara), probijena je danas na trasi brze saobraćajnice Novi Sad - Ruma u dužini od ukupno 44,4 kilometara

Radove izvodi kineska kompanija CRBC a probijanju tunelske cevi prisustvovao je predsednik Republike Aleksandar Vučić i ambasador Kine u Srbiji, Li Ming, ministarka građevinarstva Aleksandra Sofronijević, predsednica Vlade Vojvodine Maja Gojković i direktori Koridora Srbije i Puteva Srbije, Aleksandar Antić i Zoran Drobnjak, kao i gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin.

Tunel "Iriški venac" sastoji se od dve tunelske cevi dužine po oko 3, 5 kilometra. Očekuje se da leva tunelska cev bude probijena između 10. i 15. novembra.

Paralelno sa tunelom, izvode se radovi na mostu preko Dunava, ukupne dužine oko 1,7 kilometara, kao i radovi duž trase Fruškogorskog koridora.

Na projektu je svakodnevno angažovano oko 920 radnika, inženjera i ostalog osoblja, kao i oko 300 jedinice mehanizacije i opreme.

Trasa se na početku vezuje na postojeći auto-put E-75 Beograd-Novi Sad Subotica, a na kraju na novoizgrađeni auto-put Ruma-Šabac i brzu saobraćajnicu Šabac-oznica kao i buduću brzu saobraćajnicu Slepčević-Badovinci, čime povezuje AP Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije. Istovremeno saobraćajnica je povezana i sa auto-putem E70.

Na ovaj način ostvarena je efikasna saobraćajna veza veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su: Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom i Hrvatskom.

Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji efekti realizacije Fruškogorskog koridora ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobraćajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) kao i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka "Fruška gora" (izgradnjom tunela).

Tunel "Iriški venac" spojiće Novi Sad i Rumu, a uz most na Dunavu koji će spojiti Kać i Petrovaradin, najobimniji je projekat budućeg Fruškogorskog koridora. Izgradnja je počela je 1. maja 2021. godine.


Teme

Pratite nas na društvenim mrežama:

Budite u toku

Prijavite se za naš newsletter i primajte ekskluzivne poslovne vesti direktno u inbox

🔒 Vaši podaci su bezbedni. Nikada nećemo deliti vašu email adresu.