
Američka Federalna trgovinska komisija (FTC) pokrenula je istragu protiv kompanija Amazon i Alfabet, matične firme Googla, zbog sumnje da su obmanuli oglašivače u vezi sa uslovima i cenama reklamiranja na svojim platformama, prenosi Blumberg pozivajući se na anonimne upućene izvore.
Obe kompanije prodaju reklamni prostor putem onlajn aukcija, koje se automatski pokreću nakon što korisnik unese pretragu.
FTC istražuje i da li su ovakve prakse otežavale oglašivačima da razumeju stvarnu vrednost ključnih reči i efektivnost oglasa, kako i da li su oglašivačima jasno prikazale "rezervisanu cenu" – minimalnu cenu ispod koje oglas neće biti prodat.
FTC i Google su odbili da komentarišu istragu, dok Amazon nije odgovorio na upit agencije.
Amazonovo oglašavanje postalo je značajan izvor prihoda za kompaniju. Prošle godine, firma je samo od reklama prihodovala 56 milijardi dolara, podseća agencija.