Brzom prugom od Beograda i Novog Sada do Subotica - od danas

BizSrbija
03. okt. 2025. 10:38
News
Brzom prugom od Beograda i Novog Sada do Subotica - od danas
Tanjug/Jadranka Ilić

Posle dvonedeljnog testiranja treća deonica brze pruge Beograd - Subotica, od Novog Sada do Subotice, očekuje se da bude otvorena u toku dana, saznaje Tanjug.

Brza pruga Novi Sad - Subotica danas se pušta u rad, a sa železničke stanice ''Beograd centar'' ka Subotici prvom vožnjom krenuo je predsednik Srbije Aleksandar Vučić vozom "Soko".

Sa predsednikom Vučićem u prvoj vožnji do Subotice su i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević, zamenik ministra za saobraćaj i građevinarstvo Mađarske Nandor Čepregi, ambasador Kine u Srbiji Li Ming.

Predsednik Vučić najavio je da će pruga Beograd-Budimpešta, čiji je deo Beograd-Subotica, bude puštena u rad za teretni saobraćaj u roku od dva meseca, a za putnički saobraćaj krajem februara ili početkom marta sledeće godine.

"Krajem februara ili početkom marta idemo direktno za Budimpeštu. Sada nam je ostalo da rešavamo mnogo međusobnih pitanja, zbog zadržavanja na granici zbog Evropske unije, da gledamo kako da te probleme najbolje i najjednostavniji mogući način rešimo, da bismo stvarno za dva sata i 45 minuta stigli u Budimpeštu. Što je duplo kraće, više nego duplo kraće nego što sad treba kolima do Budimpešte", rekao Vučić novinarima u vozu na putu ka Subotici.

Na 108 kilometara pruge, brzina 200 na sat

Izgradnja ove deonice počela je u novembru 2021. godine, a pruga duga oko 108,1 kilometar omogućiće kretanje vozova brzinom do 200 kilometara na čas.

Na trasi brze pruge Novi Sad-Subotica izgrađena su između ostalog, četiri mosta i dva vijadukta (ukupne dužine 2,3 km), 27 nadvožnjaka (dužine 3,9 km) i 15 podvožnjaka (dužine 32,3 km).

Prvi put u Srbiji izgrađena su i tri ekodukta, svaki dužine od po 46 metara, koji će omogućavati životinjama bezbedan prelazak preko pruge, na deonicama Lovćenac - Bačka Topola, Bačka Topola - Žednik i Subotica – državna granica.

Izgrađeno je i ukupno 33 propusta dugih ukupno oko 800 metara, kao i 14 pothodnika.

Na novoj pruzi ugrađene su i 302 skretnice, dok je za izgradnju brze pruge bilo potrebno uraditi oko osam i po miliona kubika zemljanih radova i utrošiti 762 hiljade kubika tucanika.

Izgradnja pruge za velike brzine do 200 km/h između Beograda i Budimpešte jedan je od najvećih i najznačajnijih investicionih i infrastrukturnih projekata u ovom delu Evrope.

Duž čitave brze pruge Beograd-Novi Sad-Subotica, izgrađeno je ili rekonstruisano 16 stanica, tri stajališta i šest stanica u kojima postoje železnički objekti.

Duž pruge za velike brzine od Beograda do Subotice izgrađeno je ukupno više od 120 novih objekata (mostovi, galerije, podvožnjaci, nadvožnjaci, pothodnici i propusti).

Planirano je da voz Soko između Novog Sada i Subotice putuje 41 minut, dok će putovanje između Beograda i Subotice trajati oko 79 minuta, a Interregio vozovi će putovati 54 minuta od Novog Sada do Subotice i oko 99 minuta od Beograda do Subotice.

Izvođač radova bio je kineski konzorcijum China Railway International i China Communications Construction Company, a u realizaciji projekta bilo je angažovano više od dvesta podizvođača i dobavljača, najvećim delom iz Srbije, ali veliki broj njih i iz zemalja Evropske Unije.

Vozom do Subotice putovali su dansa i ministarka privrede Adrijana Mesarović, potpredsednica Pokrajinske vlade Maja Gojković, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, ambasador Mađarske u Srbiji Jožef Mađar, predsednik Saveza vojvođanskih Mađara Balint Pastor, bivša ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Izvori:

Teme

Pratite nas na društvenim mrežama:

Budite u toku

Prijavite se za naš newsletter i primajte ekskluzivne poslovne vesti direktno u inbox

🔒 Vaši podaci su bezbedni. Nikada nećemo deliti vašu email adresu.