Kompanija Koka-kola HBC Srbija (Coca-Cola) uspela je da od 2017. godine smanji emisiju ugljen-dioksida za 76,2%, dok je u periodu od 2007. do 2024. godine smanjila i potrošnju vode po litri proizvedenog pića za 55%, saopšteno je iz kompanije.
Na predstavljanju 12. izveštaja o održivom poslovanju kompanije, a petom otkad je i požarevački Bambi postao deo sistema, generalni direktor kompanije Saša Marković je istakao napredak na putu ka održivom poslovanju kao dugoročnoj strategiji.
"Ovo pokazuje našu posvećenost dugoročnom planu održivosti poslovanja, i tome da je moguće ostvariti ciljeve koje imamo kao grupa Koka-kola HBC - da dostignemo neto nultu emisiju do 2040. godine", rekao je Marković.
Marković je istakao da kompanija 83% svih svojih nabavki obavlja na lokalnom tržištu. "Time pokazujemo posvećenost domaćem tržištu i da smo mi u suštini lokalna kompanija. Sve ovo ostvarujemo ne samo zahvaljujući našim zaposlenima, već i partnerima, dobavljačima, kupcima. Zajedno radimo na tome da ozelenimo čitav naš portfolio", rekao je Marković.
Za razliku od krovnog sistema, kompanija Bambi imala je zbog požara u fabrici tešku godinu iza sebe, ali ni u tim uslovima nije se odustalo od održivog poslovanja, rekao je generalni direktor kompanije Dragan Stajković.
"Sačuvali smo svoja radna mesta, donirali smo više nego ikad - duplo više nego prethodne godine (40 tona), učestvovali smo u mnogim volonterskim akcijama i samim tim smo priveli godinu kraju na najbolji mogući način. Osim toga, dokazali smo da održivo poslovanje nije samo reč na papiru već i deo naše obaveze i odgovornosti", rekao je Stajković, ilustrujući podatkom da je kompanija Bambi ostvarila smanjenje potrošnje vode za 26,64% u odnosu na 2023.
Ništa nije "za otpad"
Punionica Koka-kola HBC Srbija postala je "zero waste", sa 100% otpada koji se reciklira ili na drugi način preradi, dok je Bambi ostvario stopu od 99,7%.
Održivi rast ne zsniva se samo na reciklaži jer HBC Srbija je tokom 2024. realizovala niz investicija u proizvodne procese, optimizaciju i digitalizaciju poslovanja od oko 36 miliona evra s ciljem ulaganja u održivi rast i otvaranja novih prilika za širenje poslovanja.
Podaci iz Izveštaja pokazuju da su obe kompanije pretežno sarađivale sa lokalnim dobavljačima. Njihov udeo u ukupnom budžetu nabavke u kompaniji HBC Srbija dostiže 83%, dok su Bambi lokalni dobavljači snabdevali sa 78%.
Izveštaj o održivom poslovanju usklađen je sa zahtevima najzastupljenije svetske metodologije - Global Reporting Initiative (GRI) i ispunjava visoke zahteve Globalnog dogovora Ujedinjenih nacija koji se odnose na Izveštaj o napretku.