
Kompanije Viz er (Wizz Air) i Er Frans (Air France) potvrdile su da je ažuriranje softvera koje su zahtevali Evropska agencija za bezbednost letova i proizvođač Erbas, uspešno završeno tokom protekle noći na svim avionima iz klase erbas A320. Svi današnji letovi odvijaju prema redu letenja, a slične vesti stižu i od drugih korisnika ovog modela aviona. Er Srbija nije imala problem.
„Bezbednost ostaje najviši i ključni prioritet avio-kompanije i nastavljamo da održavamo najrigoroznije standarde u svakom segmentu našeg poslovanja“, izjavio je Diarmuid O'Kongejl, glavni operativni direktor Vizera.
Nakon što je Erbas objavio prizemljenje 6.000 aviona A320 širom sveta i obustavu letova, vazdušni saobraćaj se danas postepeno nastavlja i za Er Frans, prenosi BFM televizija.
Putnici na letovima Er Fransa mogu da očekuju da će letovi tokom dana ka svim destinacijama biti realizovani, sa izuzetkom letova ka Karibima, gde se očekuje da će doći do izvesnih poremećaja.
Na pariskim aerodromima, jutros je otkazano sedam letova za Nicu, Bordo, Tuluz, Veneciju, Madrid i dva za Kazablanku.
Er Frans je saopštio da su ovi letovi bili otkazani tokom protekle noći, ali da nijedan drugi let danas neće biti otkazan.
Kuvajt ervejz je saopštio da sprovodi ažuriranja softvera sa Erbasom na svojoj floti aviona A320 i da se očekuje kašnjenje nekih letova.
Japanci delom i dalje na mukama
Kompanija Ol Nipon ervejz (All Nippon Airways) saopštila je ranije danas da je otkazala 95 svojih domaćih letova zbog softverskog problema na erbasovim avionima.
Druga velika japanska avio kompanija, Japan erlajns, saopštila je da njegova flota aviona nije pogođena problemima sa softverom.
Više od 40 aviona Erbas serije A320 koji trenutno saobraćaju u Južnoj Koreji trebalo bi da ažurira softver, ali je malo verovatno da će problem izazvati veća kašnjenja ili otkazivanja letova u zemlji, saopštilo je Ministarstvo saobraćaja te zemlje.
Erbas je ranije saopštio da je otkrio da intenzivno sunčevo zračenje može da ošteti podatke koji su ključni za funkcionisanje kontrole leta.
Mnoge avio-kompanije uključujući IziDžet, Britiš ervejz, Er Lingus, Lufthanzu, Amerikan erlajns, Deltu, Vizer, Er Frans i Ol Nipon ervejs (ANA) potvrdile su sinoć da su pogođene problemom sa softverom u avionima serije A320 kompanije Erbas.
Portparol Erbasa je za Skaj njuz ranije rekao da će neophodna izmena softvera biti potrebna za oko 6.000 aviona, kao i da će za većinu aviona ažuriranje trajati dva-tri sata, dok će neki modeli zahtevati i novu opremu.
Er Srbija leti po planu
Er Srbija je danas saopštila da se red letenja ove avio-kompanije odvija prema utvrđenom planu i da na njega ne utiče najnovija direktiva evropskog proizvođača aviona Erbas i Evropske agencije za bezbednost vazduhoplovstva.
Ova direktiva se, kako su naveli iz Er Srbije, odnosi na popravku softvera aviona tipa A320, ali ne obuhvata i ni na koji način se ne reflektuje na avione kojima raspolaže flota Er Srbije.
„Obaveštavamo putnike da su svi naši avioni potpuno operativni, kao i da se red letanja odvija prema utvrđenom planu“, navodi se u saopštenju.





















