
Iako su kvartalni prihodi i dobit kompanije Najki premašili očekivanja analitičara sa Volstrita, akcije su ipak pale 10% pošto su ulagači zabrinuti zbog manje prodaje u Kini i negativnog uticaja viših carina na profitabilnost.
Američki proizvođač sportske obuće i opreme je u drugom fiskalnom kvartalu 2026. koji se završio 30. novembra ostvario prihod od 12,4 milijarde dolara, a očekivalo se 12,2 milijarde, prenosi CNBC.
Rast prodaje u severnoj Americi pomogao je da se delimično ublaži slabost na kineskom tržištu. Prihodi u severnoj Americi porasli su za 9% međugodišnje, na 5,6 milijarde dolara, dok je prodaja u Kini pala za 17%, na 1,4 milijarde dolara.
Iz kompanije poručuju da se oporavak na kineskom tržištu odvija sporije nego što je potrebno za širi preokret poslovanja.
Kompanija Najki je nešto više od godinu dana u procesu promene poslovnog modela, pošto izvršni direktor Eliot Hil želi da ojača veleprodaju i smanji oslanjanje na direktnu prodaju.
U proteklom kvartalu su prihodi firme od veleprodaje porasli za 8% međugodišnje, na 7,5 milijardi dolara, a prihodi od direktne prodaje pali za 7%, na 4,6 milijardi dolara.






















