Higijena zgrada i čišćenje kancelarija postali ozbiljan biznis

BizSrbija
14. 6. 2025.
Business
Higijena zgrada i čišćenje kancelarija postali ozbiljan biznis
Čišćenje zgrada, biznis, Foto: Pixabay

Rast prihoda i dobiti firmi koje se bave uslugama redovnog čišćenja zgrada u Srbiji ukazuje na to da je higijena postala ozbiljan biznis. Sa 365 aktivnih firmi u ovoj delatnosti, ukupna dobit sektora tokom 2023. godine iznosila je više od pola milijarde dinara – čak četiri puta više nego godinu dana ranije, pokazuju podaci bonitetne kuće CompanyWall.

U poslednje tri godine prihodi sektora su porasli za više od dve i po milijarde dinara, dostigavši 10,7 milijardi.

Iza ovog rasta stoji više faktora: veća svest o značaju higijene, rast broja kompleksnih objekata koji zahtevaju profesionalne usluge, ali i sve češća odluka kompanija da ovu uslugu prepuste eksternim timovima.

Među uspešnim primerima u ovoj delatnosti je i firma Beli mehur koju vodi preduzetnica Bojana Roćen Danilović, koja je samo u prva tri meseca ove godine udvostručila promet. Kako ističe, ključ rasta leži u organizaciji, kontinuiranim ulaganjima u opremu i ljude, ali i spremnosti da se brzo odgovori na promene tržišta. Kako navodi, i konkurencija podstiče na stalno unapređenje kvaliteta usluge.

"Klijenti sve više cene transparentnost, tačnost i pouzdanost, što su naši ključni aduti", objašnjava sagovornica portala Biznis.

Ona tvrdi da ulaganja u ovoj delatnosti nisu mala, ali su neophodna za održiv rast.

"Generalno, nedostaje sistemska podrška za uslužne delatnosti poput naše, koja bi pomogla bržem razvoju sektora i rastu zapošljavanja. Održavanje higijene je ključno za javno zdravlje i trebalo bi da bude više prepoznato, jer ulaganja u ovu oblast direktno utiču na kvalitet života i rada građana", navodi Roćen Danilović.

Izvori:

kancelarijehigijenačišćenje zgradabiznis