
U Kelnu je počeo najveći svetski sajam prehrambene industrije „ANUGA 2025“, na kojem se Srbija predstavlja sa rekordnim brojem od 42 kompanije, izloženim na dva nacionalna štanda, u halama namenjenim gotovim i smrznutim proizvodima.
Nastup srpske privrede na ovoj prestižnoj svetskoj smotri tradicionalno organizuju Privredna komora Srbije i Razvojna agencija Srbije, koje godinama unazad podržavaju internacionalizaciju domaćih kompanija i pomažu njihov izlazak na zahtevna i visoko konkurentna svetska tržišta.
Na nacionalnom štandu u hali gotovih proizvoda od 4. do 8. oktobra predstavljaju se 24 srpske kompanije: AGRANELA (Valjevo), BENLIAN FOODS (Niš), BUDIMKA (Požega), CMANA (Krnjevo), CANDY RUSH (Beograd), CALIBRO (Topola), ES KOMERC (Prijepolje), FIDELINKA SKROB (Subotica), FRUTORGA (Prokuplje), INTERFOOD 60 (Čačak), MEDOMIKS (Petrovaradin), MIN COMMERCE (Beograd), MITSIDES POINT (Sremska Mitrovica), MIX TRADE (Kulpin), MORAVKA PRO (Leskovac), MTM SIRELA (Preljina), MINELA (Batočina), NS BOMI (Obrenovac), PIP NOVI SAD (Novi Sad), SWEET FIT (Beograd), TARTUFI SR (Beograd), TISACOOP (Kanjiža), YUMIS (Niš) i ZDRAVO ORGANIC (Selenča).
Širok asortiman proizvoda
Ove kompanije predstavljaju širok asortiman proizvoda: med i dijetetski proizvodi na bazi meda, 100% prirodni sokovi od voća i povrća, džemovi – uključujući i organske, bez dodatog šećera, organske testenine, pasterizovani kiseli program, ajvar, sušeno voće i pečurke, koncentrati i pirei, konditorski proizvodi, štrudle sa voćnim punjenjem, čajno pecivo, čokoladirano voće, ovsene kaše, čokolade, kremovi od lešnika i pistaćija, voćni dezerti i sokići za decu, proteinske kaše i namazi, kao i proizvodi od tartufa.
U hali zamrznute hrane, Srbiju predstavlja 18 kompanija: AGROPARTNER (Lučani), COJA PROMET (Žitkovac), DON DON (Beograd), ITN GRUP (Zemun), MASTER FRUIT (Beograd), FRIGLO (Sutjeska), FRIGO-PAUN (Požega), FRUCOM FOOD (Arilje), HOMEMADE COMPANY (Beograd), INNOVEAT (Novi Sad), HLADNjAČA PANTELIĆ (Kraljevo), LAKI (Arilje), SWEET HOUSE EXCLUSIVE (Sopot), DBA PROMET (Arilje), MAMBIKOM AGRAR (Beograd), STAMEVSKI (Stara Pazova), JUGOTREJD (Arilje) i SICOBERRY (Kraljevo). Njihov asortiman uključuje smrznuto voće i povrće, voćne kaše i piree, topinge, ali i smrznute torte i kolače.

Cilj nastupa srpskih kompanija je promocija i dalje jačanje izvoza prehrambene industrije Srbije na tržištu Nemačke, kao i Evropske unije u celini, imajući u vidu značaj koji ANUGA ima kao vodeća sajamska manifestacija u svetu. Istovremeno, ovo je prilika za domaće kompanije da se upoznaju sa najnovijim trendovima, tehnologijama, novim kupcima, dobavljačima, kao i da sagledaju svoju poziciju u odnosu na konkurenciju na svetskom tržištu.
Tokom pet dana trajanja sajma, srpske kompanije imaju priliku da ostvare veliki broj sastanaka sa potencijalnim kupcima, distributerima i partnerima, i da dodatno pozicioniraju Srbiju kao ozbiljnog igrača na globalnom tržištu hrane. Očekuje se veliki broj poslovnih kontakata i preliminarnih dogovora, kao i konkretne inicijative za nove izvozne aranžmane.
Manifestacija se održava na sajamskom kompleksu Koelnmesse GmbH, na površini od preko 284.000 kvadratnih metara. Organizuje se tradicionalno svake druge godine i predstavlja centralni događaj za sve aktere globalne prehrambene industrije. Sajam obuhvata deset tematskih celina, od kojih je svaka posvećena određenoj kategoriji proizvoda – od gotovih proizvoda, mleka i mlečnih proizvoda, smrznute hrane, mesa i mesnih prerađevina, do organskih proizvoda, alkoholnih i bezalkoholnih pića, pekarskih proizvoda, toplih napitaka i alternativne hrane.
Poseban fokus na KOŠER proizvode
Sajam „ANUGA 2025“ donosi i veliki broj konferencija i pratećih događaja. Posebnu pažnju ove godine privlači izložba „Anuga taste Innovation Show“, gde se predstavljaju najinovativniji proizvodi u prehrambenoj industriji, sa akcentom na održivost, nutritivnu vrednost i kreativnost u razvoju novih proizvoda. Posebni trendovi koji će biti u fokusu uključuju smanjenje šećera, izbegavanje veštačkih sastojaka, alternativne proteine (iz algi, insekata, gljiva), super hranu, bezglutenske proizvode i povratak drevnim žitaricama.
I ove godine poseban fokus je dat na KOŠER proizvode koji odgovaraju jevrejskim pravilima ishrane čija potražnja je u porastu, kao i HALAL proizvode čija potražnja raste i u Istočnoj i Zapadnoj Evropi. Kompanije koje poseduju ove sertifikate imaju prednost u pozicioniranju svojih proizvoda i ulasku na različita tržišta, a tokom sajma po prvi put će biti organizovana i specijalizovana Halal konferencija.
Zvanična partnerska zemlja sajma „ANUGA 2025“ je Koreja, što dodatno ističe globalnu ulogu korejske hrane (K-Fud) i njen rastući uticaj na međunarodnoj gastronomskoj sceni, podržan popularnošću korejske kulture i K-popa.